top of page
Yazarın fotoğrafıYunus YALIN

Sanal Sınıf İçin Bilgisayarın ve Çevre Birimlerinin Durumlarının Gözden Geçirilmesi

Güncelleme tarihi: 13 Ara 2023


Yazar: Advancity | Eğitim Teknoloğu – Yunus YALIN


Advancity’den herkese merhaba, Ben Yunus YALIN, bu makalemizde bir sanal sınıfın olmazsa olmaz öğelerini ve bu öğelerin durumlarının sanal sınıf gidişatı üzerinde olumlu veya olumsuz etkilerini, sanal sınıf başlamadan önce nasıl gözden geçirilmesi gerektiğini konu edineceğiz.


Bilgisayar ve çevre birimlerinin durumlarını veya sağlıklarını gözden geçirmek, sanal sınıfta yaşadığınız bir hata durumunda sistem yöneticinize aktaracağınız bilgiler ile sistem yöneticinizin daha hızlı çözüm üretmesini sağlayabilirsiniz.


Gözden geçirmeniz gereken öğeleri sıralayacak olursak;

  • Bilgisayar veya mobil cihaz (Telefon veya Tablet)

  • Elektrik

  • İnternet bağlantısı

  • Ses çıkış cihazı (Hoparlör veya Kulaklık)

  • Ses giriş cihazı (Mikrofon)

  • Tarayıcı

  • Fare ve klavye

  • Güncel tutulan işletim sistemi ve yazılımlar

  • Kullanıcılardan geri dönüş

Olmazsa Olmazımız: Bilgisayar veya Mobil Cihaz (Telefon veya Tablet)

   Bilgisayarınız ve mobil cihazınız olmazsa olmaz öğelerdendir. Bir sanal sınıf eğitmeni olarak bu cihazlardan birini kullanarak canlı yayın yapmayı planlıyorsanız, almanız veya kullanmanız gereken cihazın belli bir güce sahip olması gerekir.


   Sorunsuz bir canlı ders veya konferans için aşağıdaki minimum sistem gereksinimlerini karşılamanız gerekir. Bu sistem gereksinimlerinden daha düşük özellikte bir sistem ile canlı ders yapmaya çalışmanız durumunda, canlı derste aksaklıklar yaşayabilir veya canlı dersi gerçekleştiremezsiniz.

Sistemim Nasıl Olmalı?

RAM Gücü

Yeni gelişen işletim sistemleri, yazılımlar ve özellikle tarayıcı yazılımları sisteminizden ciddi bir RAM tüketmektedir. İyi performanslı sorunsuz bir canlı yayın için “8 GB RAM” kapasitesine ihtiyacınız var. Bunun altında kalan RAM boyutlarında, sistemin ve tarayıcıların RAM’i tüketmesi üzerine, RAM’inizin tamamen dolmasıyla birlikte canlı yayınınız sonlanır veya donmalar yaşanmaya başlayabilirsiniz.


İşlemci Gücü

Yine RAM gibi bilgisayarınızda çalışan işletim sistemi ve yazılımları çalıştırmak için belli bir işlem gücüne ihtiyacınız var. Bu işlemleri gerçekleştirmek için bilgisayarınızda en az 4 çekirdekli 1.5 GHz işlem gücünde bir işlemciye sahip olmanız, canlı derslerinizde yeterli olacaktır.


Ekran Kartı Gücü

Bilgisayarınızın görüntü işlemesini sağlayan modülüne ekran kartı denir. Ekran kartınızın 2 GB RAM boyutuna ve 7000 MHz bellek hızına sahip olması görüntü işlemeniz için yeterli gücü sağlayacaktır.


Sabit Sürücü

Sabit sürücü ana bir etken olmasa bile, sabit sürücünüzün hızı ve boş alan kapasitesi önemli bir sorun oluşturabilir. Sabit sürücünüzde her zaman için 10 GB boş alan bulunacak şekilde bırakmanız, sorun yaşamanızın önüne geçecektir.

Peki Ya Telefon ve Tabletler?

   Tablet ve telefonlar sizin için paketlenmiş ürün olarak gelen cihazlardır. Eğer elinizdeki mobil cihaz 3 GB RAM kapasitesi ve 4 çekirdek 1.2 GHz işlemci gücüne sahip bir mobil cihaz ise canlı ders konusunda sorun yaşamanızın önüne geçecektir.

Bu Listede Neden Elektrik Var?

   Bu listede elektrik var. Çünkü sanal sınıf yapmak isteyen eğitmenler, mobil cihazlardan veya diz üstü bilgisayarlardan cihazın bataryasına güvenerek, canlı oturum gerçekleştirmek isteyebilir.


   Bu mobil cihazların; pil güçleri azaldıkça sistem özelliklerini kısma olasılıkları bulunur. Cihazın özelliklerinin kısılması durumunda, canlı ders olumsuz etkilenecektir. Her zaman için elektriğe bağlı bir cihazdan, canlı ders vermeye çalışmanızı tavsiye ederiz.

İnternet Bağlantısı mı?

   İnternet bağlantısı sistemin en önemli üçüncü unsurudur. Sağlıklı bir canlı ders için indirme ve yükleme hızınız en az 1 Mbit/sn bant genişliğinde olmalıdır. İndirme ve yükleme hızının düştüğü durumlarda, canlı dersinizin kalitesi azalacaktır. En önemlisi de donmalar ve kesilmelerle karşılaşabilirsiniz.    Her zaman; canlı dersin eğitmeni ve katılımcıların internet hızları, minimum 1 Mbit/sn olmasını tavsiye ederiz. Eğer bu hızı yakalamıyorsanız veya kullanıcılarınızın çoğunluğu bu hızı yakalayamıyorsa; ekran paylaşımı yerine, doküman (PDF) paylaşımı ve web kamera görüntüsü ve sesinizi paylaşmak yerine, sadece mikrofonunuzdan ses paylaşımı yapmanızı tavsiye ederiz.

Ses Çıkış Cihazı 101…

   Ses çıkış cihazı; yani hoparlör veya kulaklığınızın olması, oturuma sesi ile katılacak diğer eğitmenler ve kullanıcıları duymak için veya açacağınız bir videonun sesini duymak için ihtiyacınızın olduğu cihazlardır.

Nelere dikkat etmeliyim?

  • Hoparlör kullanıyorsanız, hoparlörünüzün fişinin elektriğe takılı olduğundan emin olun.

  • Hoparlörünüzden ses çıktığını test etmek için, bilgisayarınızda bulunan ses dosyası veya sesli videolardan birini açarak hoparlörden ses gelip gelmediğini kontrol edebilirsiniz. Bilgisayarınızda ses dosyası yoksa, internetten bir ses veya sesli video dosyası açarak kontrol sağlayabilirsiniz.

  • Bir odada; iki eğitmen, canlı yayına verilen iki mikrofon ve iki hoparlörün olması durumunda, çok kötü bir yankı döngüsü başlatabilirsiniz. Eğer mümkünse, aynı odadaki eğitmenler tek hoparlör ve tek mikrofon kullanarak oturuma katılabilirler; eğer mümkün değilse, aynı anda sadece bir eğitmen konuşmacı olarak katılabilir.

  • Hoparlör, video ve mikrofon çakışması; canlı dersinizde bir video oynatmak istediğinizde, hem videonun sesini duyup hem de mikrofonu kullanmak isterseniz, katılımcılarınız hem videodan gelen sesi, hem de mikrofonunuzdan gelecek olan, sizin hoparlörünüzdeki video sesi, canlı dersi olumsuz etkileyecektir.

Tavsiyemiz

  • Canlı derslerinizde her zaman için kulaklık kullanmanızı tavsiye ederiz. Kulaklık kullanarak yukarıda bahsi geçen bütün olumsuz durumların önüne geçebilirsiniz.

Ses Giriş Cihazı: Ses Bir İki Üç Mic Check Ses Kontrol

   Canlı yayınların ana gereksinimlerinden biri de mikrofondur. Canlı yayın önceside, her zaman için mikrofonunuzun fişinin takılı olduğundan emin olunuz. Canlı yayını başlatmadan önce mikrofonunuzu işletim sisteminin ses kaydedicisinden ve canlı ders uygulamasından kontrol ediniz.

   Çalıştığından emin olduktan sonra canlı yayını başlatabilirsiniz.

Tarayıcıların Yükselişi

   Tarayıcılar internetin doğuşundan beri var olan yazılımlardır. Fakat biliyorsunuz ki her geçen gün sistem dinamikleri değiştiği gibi tarayıcı dinamikleri de değişiyor. Örneğin; 2020 yılının sonunda, flash player çalışmasını sonlandıracak ve bu nedenle tarayıcınız flash destekli uygulamaları çalıştırmayacaktır. Tarayıcınızı her zaman güncel tutmanız, değişen teknoloji dinamiklerine ayak uydurmanızı sağlayacaktır.


Modern Bir İnternet Tarayıcısı Kullanalım

  • Windows işletim sistemine sahip masaüstü cihazlar ve mobil cihazlar için Google Chrome ve Microsoft Edge tarayıcıları en uyumlu deneyimi sağlar.

  • Linux ve Android işletim sistemine sahip masaüstü cihazlar ve mobil cihazlar için Google Chrome ve Chromium tabanlı tarayıcılar en uyumlu deneyimi sağlar.

  • MacOS işletim sistemine sahip Apple masaüstü cihazlar için Google Chrome kullanabilirsiniz.

  • IOS 12.0 ve üstü işletim sistemine sahip mobil cihazlar (IPhone ve IPad) için Safari kullanabilirsiniz.

  • Diğer modern tarayıcıları da kullanabilirsiniz. Fakat diğer tarayıcıların desteklemediği fonksiyonları kullanamayabilirsiniz.

Klavyenin Ardından Faremde mi bozuldu?

   Çok sık kullandığınız çevre birimleri olan fare ve klavyenizi oturum öncesi kontrol ederek çalışma fonksiyonlarının gerçekleştirildiğinden emin olunuz.

   Sorunsuz çalışan fare ve klavye sorun yaşamanızın önüne geçecektir.

Aaaa! Yeni Güncelleme Gelmiş!

   Canlı dersinizi daha sağlıklı verebilmek için işletim sisteminizi, yazılımlarınızı ve tarayıcınızı her zaman güncel tutun.    Güncellemeler; var olan yazılım hatalarının çözümlenmesini sağlayarak, bilgisayarınızın daha doğru çalışmasını sağlayacaktır.


Merhaba Arkadaşlar Sesim ve Görüntüm Geliyor mu?

   Her canlı dersin ve ara verip geri gelmenin başında, katılımcılarınızdan geri bildirim alın. Web kamera görüntünüzün, mikrofon sesinizin ve ekran paylaşımlarınızın gelip gelmediği konusunda katılımcılarınızdan destek alın.

   Katılımcılarınız sorun olduğundan bahsediyorsa, ekran paylaşımını ve web kamera paylaşımını kapatıp açın, sorun düzelmiyorsa sistem yöneticinize danışabilirsiniz.


   Bahsedilen konularda ve bahsettiğimiz konuların dışında aldığınız hataları, ilk önce sistem yöneticinize danışarak çözmeye çalışın. Sistem yöneticinizin çözemediği durumlarda Advancity destek biriminin +90 (216) 445 07 25 numaralı telefonunu arayarak veya ue@advancity.com.tr mail adresine mail atarak sorunlarınızı iletebilirsiniz. Yaşadığınız sorunları en kısa sürede çözmek için, elimizden gelenin en iyisini yapacağımızdan şüpheniz olmasın. Makalemizi okuduğunuz için teşekkür ederiz. Advancity'i takipte ve sağlıcakla kalın.

16 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page