Yazar: Advancity | CTO – Zafer GÜREL
Bu yazıyı yazmamın esas sebebi, Advancity olarak yeni bir yapılanma içine girmemiz ve biraz bundan bahsetme ihtiyacı hissetmem.
Advancity olarak, 2004 yılından beri uzaktan eğitim teknolojileri üzerine çalışan bir şirketiz. Geliştirdiğimiz Eğitim365 (ALMS) (öğrenim yönetim sistemi) ve Sınıf365 (Perculus) sanal sınıf sistemleri ile şu anda 50'den fazla üniversiteye hizmet veriyoruz. 700.000 civarında kullanıcı sistemlerimizi kullanıyor. Uzaktan eğitim yapan üniversitelerin büyük çoğunluğu bizim ürünlerimizi kullanıyor. Türk Telekom ve Microsoft Azure bulut platformlarının çözüm ortağıyız.
İstanbul merkezli bir firma iken 2008 yılında Sakarya Üniversitesi’nde bir ekiple Eğitim365 (ALMS)’nin bir önceki sürümü olan Akademik LMS isimli ürünü geliştirdik ve bu tarihten sonra üniversite içinde hep bir ofisimiz oldu. Sakarya Teknokent’in kurulması ile teknokent içinde bir ofis açtık. Uzaktan eğitim ürünlerimizi geliştiren yazılım ekibi hep burada oldu.
Uzaktan eğitim yazılım geliştirme ekibi dışında kalan tüm idari ekip ile destek ekibi İstanbul ofisinde çalıştı. Uzun yıllardır ekiplerin uzaktan çalışması konusunda oldukça tecrübe kazandık ve bu şekilde devam ediyorduk. Ancak bu sene yazılım destek ekibimizi de Sakarya Teknokent’indeki ofisimize taşımaya karar verdik.
Bu kararı vermemizin sebepleri:
İş takibinin yeteri kadar verimli yapılamaması
Çevrimiçi yapılan toplantılarda çıkan teknik sorunlar
Çok basit halledilebilecek sorunların çözümünün bazen uzun zaman alması
Ekiplerin kendilerini ayrı ekip olarak değerlendirmesi, aynı takım hissiyatının olmaması (belki bu en önemli sorundu)
Yukarıdaki sorunları çözebilirsek kullanıcılarımıza verdiğimiz destek hizmetinin kalitesini daha fazla artıracağını düşündük.
Şu ana kadar verdiğimiz kararın olumlu sonuçlarını aldığımızı söyleyebilirim.
Ekiplerin birbirlerinden uzakta olmasına karşı değilim, uzaktan çalışmanın avantajları olduğuna da inanıyorum ancak bir arada çalışmanın sağladığı avantajlar çok fazla. Takım iletişimi artıyor, işler hızlanıyor ve daha az stres oluyor.
Kurum içi iletişimde Google’ın Hangouts ürününü kullanıyoruz. Aynı ofiste olsak bile yine buradan yazışıyoruz. İşleri takip için Teamwork kullanıyoruz. Bunları aynı yoğunlukta kullanıyoruz. Ama ekibin beraber yemeğe çıkması, bir iş tıkandığında beraber ekranın başına geçip sorunu çözmeye çalışması ya da bir şeyi göstermek gerektiğinde ilgili kişinin yanına gidip konuşması gibi şeylerin yerine koyabileceğimiz bir uygulama henüz bulunmuyor ve beraberken bunları yapabiliyoruz.
Şimdi, müşterilerimiz arasına katılan yeni üniversitelere ve kurumlara daha iyi hizmet verebilmek için ekibimizi büyütmek istiyoruz. Yazılım geliştiriciler ve destek uzmanları arıyoruz. Aramıza katılmak isterseniz "iletisim@advancity.com.tr" iletisim mail adresine özgeçmişinizi göndererek başvuruda bulunabilirsiniz.
Comments